FAQ

Veelgestelde vragen

 

  1. Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?

Je kan per e-mail een bestelling plaatsen via antwerpen [at] fragile.be (antwerpen [at] fragile.be)

Voor vragen en advies kan je ook rechtstreeks bellen naar de flagship store in Antwerpen op (0032) 03 202 50 73.

 

  1. Hoe betaal ik?

Je betaalt via overschrijving. De bestelling wordt verstuurd na ontvangst van de betaling op de rekening of wanneer een betalingsbewijs kan voorgelegd worden.

 

  1. Hoeveel bedragen de verzendkosten? 

Verzending binnen de BeNeLux is gratis voor orders vanaf €100. Voor bestellingen onder de €100 betaal je €5.

Verzending naar Frankrijk, Duitsland en UK kost €10.

Verzending naar andere EU-landen: €15.

Voor verzending naar niet EU-landen: contacteer antwerpen [at] fragile.be (antwerpen [at] fragile.be)

 

  1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt geleverd binnen 5 werkdagen na ontvangst van betaling. 

 

  1. Wat zijn de leveringsmogelijkheden? 

De levering van je bestelling gebeurt via Bpost op een adres naar keuze.

 

  1. Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je hebt gekozen voor een levering aan huis, moet je een ontvangstbewijs tekenen. Ben je niet thuis? Dan steekt de postbode een briefje in je bus met het adres waar je je bestelling kan ophalen. Je neemt best het briefje mee naar het postkantoor. De postbode zal dus niet het pakketje voor de voordeur achterlaten als je er niet bent.

 

  1. Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Retours kunnen binnen de 14 dagen na levering en dienen te voldoen aan een aantal voorwaarden:

- in onberispelijke toestand

- in de oorspronkelijke verpakking inclusief de hangtag met productinfo

- niet gedragen of gewassen

- volledig (samen met alle bijhorende items, zoals ceintuur ed.) 

- vergezeld van de van de originele verkoop factuur (waarvan de Klant een kopie behoudt) 

- vergezeld van een volledig ingevuld retourdocument.

Retours kunnen via de post verstuurd worden of persoonlijk binnengebracht in de Fragilewinkel in Antwerpen, maar steeds binnen de 14 dagen na levering.

 

  1. Hoe word ik terugbetaald als ik het artikel retourneer?

De terugbetaling gebeurt via overschrijving.

 

  1. Wat als ik een artikel wil ruilen?

Neem contact op met de winkel via antwerpen [at] fragile.be (antwerpen [at] fragile.be) of bel rechtstreeks (0032) 03 202 50 73.

 

  1. Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden?

Enkel als het geretourneerde artikel voldoet aan alle beschreven voorwaarden (zie punt 7) komt een artikel in aanmerking voor terugbetaling. Artikels die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden teruggestuurd naar de klant. 

 

  1. Door wie worden de retourkosten betaald ?

België

Er wordt een gratis retourlabel voorzien bij elke zending.

Buitenland

De klant betaalt de retourkosten zelf bij het versturen van het pakket. Er wordt geen retourlabel voorzien. 

 

  1. Wat in geval van een beschadigd of foutief geleverd product ?

Indien je ander product ontving dan je bestelde of het product beschadigd toekwam, vallen de retourkosten ten onzer laste. Neem contact op via mail antwerpen [at] fragile.be (antwerpen [at] fragile.be) 

 

  1. Hoe vallen de maten?

De maten die gebruikt worden zijn Belgisch en vallen eerder ruim. Twijfel je toch, mail of bel ons.

XS = EU 36

S = EU 38

M = EU 40

L = EU 42

XL = EU 44

XXL = EU 46

 

  1. Kan ik een aankoop als cadeau laten verkopen?

Dat doen we met veel plezier! Vraag er gerust naar wanneer je de bestelling plaatst.

Specifieke vraag? Mail eerst even naar antwerpen [at] fragile.be (antwerpen [at] fragile.be) 

 

Antwoord niet gevonden? Mail antwerpen [at] fragile.be 

 

Vragen over Fragile 

 

  1. Waarvoor staat Fragile?

Fragile staat voor mooie zwangerschapskledij, modisch en stijlvol zonder in te boeten aan comfort. de Belgische ontwerpster Nathalie Vleeschouwer richtte Fragile op in 1990 met een kleine collectie zwangerschapskleding. Zelf was ze amper 22 jaar, maar ze wist exact wat ze wou: praktische mode aanbieden die zwangere vrouwen mooi maakt.

 

  1. Waar kan ik de collecties van Fragile kopen?

De collectie wordt verkocht door de mooiste multibrandstores wereldwijd, daarnaast hebben we ook eigen brandstores in België en een webshop. Vind alle info onder ‘sales points’.

 

  1. Doen jullie aan massaproductie?

Nee, onze oplages zijn beperkt en bijproductie is eerder uitzonderlijk. Dat maakt dat soms iets heel snel uitverkocht is en dat is dan jammer, maar het zorgt er ook voor dat de looks origineel blijven.

 

  1. Wie maakt mijn kleren van Fragile?

Nathalie Vleeschouwer is de hoofdontwerpster binnen een creatief team van stylisten, breidgoedexperten en een patroonmaakster. Elk ontwerp wordt van A tot Z door ons team uitgewerkt. We streven naar vertrouwensrelaties met al onze leveranciers en fabrikanten en daarin is transparantie essentieel. We bezoeken onze partners dan ook geregeld op de werkvloer, zodat we echt weten met wie we samenwerken.

 

  1. Waar vindt de productie plaats?

We streven ernaar zoveel mogelijk in België te produceren en dat lukt ons goed: meer dan de helft wordt in België geproduceerd. Een van de grootste atelier zit bijvoorbeeld op minder van 5km van ons hoofdkantoor. De overige productie is Europees, alleen een deel van de breigoedproductie vindt in China plaats. Met deze Chinese fabrikant werken we al meer dan 15 jaar samen en we zijn al meermaals de ateliers persoonlijk gaan bezoeken en hebben kunnen vaststellen dat ook daar de werkomstandigheden goed zijn. 

 

  1. Hoeveel collecties worden er gemaakt en wanneer komen deze uit?

Elk jaar komen er twee collecties uit: in januari de lente-zomercollectie, in juli de herfst-wintercollectie.

 

  1. Ik ben winkelier en wil Fragile verdelen, wie contacteer ik?

Je kan ons sales team contacteren op info [at] fragile.be (info [at] fragile.be)